sunt cuprins de vraja in casa de pe plaja

Posted on 24 Februarie 2013

0


Majoritatea listelor de tip „best of 2012” ii au in top pe Kendrick Lamar sau pe Frank Ocean, daca nu pe Swans, cu grandiosul lor opus noise rock, sau pe Grimes, noua vizionara a electropop-ului. In ciuda a ceea ce spun unii bosorogi carcotasi, se face multa muzica buna in vremea noastra. Indiferent spre ce inclini, ca gen muzical, ai de unde alege, asta daca te intereseaza sa asculti muzici noi.

Eu am (dez)avantajul de a avea gusturi extrem de eclectice, dar totusi o tendinta foarte pronuntata a mea ma impinge spre melodie, spre pop mai exact. Dar pop d-ala rafinat, de hipsteri, gen indie pop (asta nu inseamna ca nu-mi plac ABBA sau Bee Gees). Un album foarte tare pe felie, in 2012, este Bloom, al celor de la Beach House. Este al patrulea album Beach House, trupa fiind propulsata de blogosfera indie din a doua jumatate a deceniului trecut. Se spune ca Bloom este varful lor creativ de pana acum.

Eu nu am ascultat de la ei decat simpaticul Teen Dream (2010) si pot sa confirm ca Bloom este deja un pas semnificativ inainte. Fiecare cantec are personalitatea lui, iar productia este foarte bine gandita. Discul se leaga frumos, nimic nu e de umplutura, ca sa iasa cronometrajul, e o placere sa-l asculti cap-coada.

Beach House nu este de fapt tocmai o formatie, ci un duo, alcatuit de Victoria Legrand (voce, orga) si Alex Scally (multi-instrumentist, producer). Am citit pe undeva ca i-ar imita pe Cocteau Twins, dar cine a scris asta cred ca nu a ascultat nici macar un sample de 30 de secunde din muzica lor. Singura asemanare ar fi aceea ca, la fel ca si Cocteau Twins, Beach House inseamna un sunet dens, construit in jurul unei voci feminine cu multa personalitate. In rest as zice ca Beach House isi trage seva mai curand din pop-ul psychedelic al anilor 60 (a la Pet Sounds), pe care-l filtreaza ce-i drept  prin diverse sonoritati de tip post-punk/alternative/indie (Cocteau Twins included).

Si un mic amanunt despre genealogia Victoriei Legrand. Gagica este nepoata lui Michel Legrand, muzician francez consacrat in State, atat in muzica de film, cat si in jazz (cu un snop de Oscar-uri si Grammy-uri la activ).

Si acum sa cante muzica:

Beach House – Lazuli

Beach House – The Hours

PS The Hours este prefereta mea de pe album.